четвер, 23 квітня 2015 р.

Індивідуальний стиль учителя


Індивідуальний стиль учителя — це сукупність своєрідних проявів учителя як особистості, людини й професіонала.
Стильний учитель — оригінальний, неповторний, самобутній, харизматичний та артистичний. Стиль значно залежить від того, який є імідж вчителя, створення якого це окреме питання.
Індивідуальний стиль учителя

Якими є складові індивідуального стилю вчителя, його «Я»?

  • Зрозумілість поведінки
Учитель не може бути загадковим сфінксом. Прямодушність, щирість, чуйність, чіткість учинків та спонукань — це критерії Ясності поведінки. Обидві реальності життя вчителя — повсяк­денна (за межами школи) та зразкова (на очах учнів) — повинні становити нероздільне ціле.
  • Шляхетна простота
Щира й прониклива увага до всіх ліодей, незалежно від віку, суспільного становища, інтелектуальних і моральних якостей без жодної фальші, лицемірства, манірності. Поведінка вчителя мис бути природною та скромною. Це і є розумна, шляхетна простота.
  • Мужня стриманість
Уміння запобігати конфліктним ситуаціям, не перейматися через дрібниці, витримка, терпіння, володіння емоціями, зібра­ність, намагання спочатку розібратися в усьому, а потім приймати рішення — це складові стриманості. Хоча в процесі творчої роботи спалахи гарячності є можливими.
  • Лаконізм
Мовлення вчителя повинне бути чітким, ясним, зрозумі­лим, упевненим — без марнослів’я та повчальної риторики. Під час уроку вчитель має висловлювати думку (фразу), яку учні іншам’ятовуватимуть відразу й надовго. Це стосується і похвали, Що також повинна запам’ятовуватися.
Отже, згадані нами якості повинні бути властивими всім лю­дям, незалежно від їх професії, але для вчителів вони є особливо важливими.
Саме від учителя діти дізнаються про ідеї, погляди, поняття, варіанти розв’язання проблем, що є такими необхідними для фор­мування їх світогляду.

Немає коментарів:

Дописати коментар